Thursday, June 20, 2019

Kakerlakk – en hedersbetegnelse

Det er selvsagt dumt å ty til slike ord, men her bør også kakerlakkene føle seg forulempet, for å være en kakerlakk er da en ære. Selv om verden rammes av altutslettende atomkrig, kan man nærmest garantere at kakerlakkene overlever. Kanskje vil neste intelligente skapning på jorden evolveres fra de overlevende kakerlakkene, etter at menneskene har utryddet seg selv?

Personlig synes jeg det er en langt større fornærmelse for en kakerlakk å bli kalt et menneske, enn for et menneske å bli kalt en kakerlakk. Derimot mener jeg straffen er fortjent, da denne dama har forulempet disse steintøffe kakerlakkene ved å insinuere at de er korrupte!

Selv anser jeg det å bli kalt for en kakkerlakk som en hedersbetegnelse. Javisst er vi tøffe, vi som har vokst opp i steinrøysa her oppunder Totenåsen. Men for kakerlakkene bøyer jeg meg i støvet! – PermaLiv
Jeg bøyer meg i støvet for kakerlakkene og mine forfedre, som klarte å få til et levebrød i gråsteinsjorda her i Øverskreien. Hvem som var tøffest, er sannelig ikke godt å si?

-Wikimedia.
Bill, exactly. Human beings are right up there with rats and cockroaches in our ability to adapt to different environments, a classic generalist species well adapted to sudden change and disruption. Given the geographic spread and the diversity of environments currently inhabited by Homo sap., too, we're an exterminator's nightmare. I expect global population to bottom out in two centuries or so at well under half a billion people, but that's an ample breeding population for long term survival, to say nothing of the impact of all that Darwinian selection. - John Michael Greer

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Featured Post

Hovdetoppen - Mjøslandets største øyensår

Da vi forlot Gjøvik i 2018, var planen å flytte tilbake så raskt råd var, men så oppdaget jeg plutselig store skogsmaskiner oppe på det unik...